Thursday, February 2, 2012

Bersawang sudah..

opss.. lama gila xmasuk alam blog nieh..
yelah zaman dah moden.. bz ber FB, twitter, tagged, whatsapp, bbm.. mcm2 kan medium skang ni.. termasuk blog aku sendiri arini pon sbb nk cari post aku yg lama pasal daun tembaga suasa..
nk dijadikan cerita, anak buah aku syameel retak kaki sbb kawan kt skolah pijak, kesian tul die..
so nk suggest kan kakak aku pakai daun ni la.. dok ingat2 mmg betul2 lupa nama nya.. so bguna jugakla post aku yg lama2 dlu..hahahah..

Okeh, sharing is caring kan.
so nk share pasal 1 benda. salah satu telco di Malaysia.
utk sesiapa yg nk guna internet + murah , saya suggest kan gunakanla Umobile.
okla package die compare to telco yg lain.. mahal nk mati, tp service? hmm..hampehh..

so far dah 2bulan guna Umobile ni..okla..
RM28 - u get unlimited internet + 100minit berbual + 30sms + free call to all Umobile nos.
wahh..murah kan?
oh yeah, pada yg pakai hp canggih2 tu spt Samsung Tab.. boleh la share internet dgn lappy or org lain.. means on kan hotspot kat hp tu.. so far dah try, boleh tahan laju la..
tp xleh lebih dari 3 org kot.. :P klu nk lebih pakai stimix la..nk lagi laju Unifi..ngeh3..

nk ckp pasal coverage pulak..hmm... mmg la coverage Umobile x byk liputan nya.. sbb baru kan..
tp dun wori.. sbb dia akan roaming pada telco lain cth celcom or digi jika kawasan tu xde coverage nya..
but u ols kene set kan dulu roaming kat tipon tuh...
caranya? senang aje. g setting> mobile network> roaming > on

okla, selamat mencuba.. dan selamat maju jaya.

chow

No comments:

Post a Comment